بهترین مارک چای ساز و مقایسه آن ها

یکی از عادت های دیرینه ما ایرانی ها نوشیدن چای است که البته در سراسر جهان نیز دارای محبوبیت خاصی است. امروزه انواع مختلفی از چای مانند سبز، سیاه، سفید، گیاهی و … وجود دارد که با توجه به سلیقه می توان هر کدام را برای نوشیدن انتخاب کرد و هر کدام دارای خواص مخصوص به خود است. نوشیدن چای فواید سلامتی زیادی دارد زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها است که می تواند به کاهش وزن کمک کند و خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش دهد. همچنین کافئین موجود در آن به میزان قابل توجهی کمتر از قهوه است.

دوستداران چای و به اصطلاح آنهایی که در چای نوشیدن سابقه طولانی دارند معتقد هستند که دم کردن چای چیزی شبیه به یک هنر است و برای درست کردن چای علاوه بر یادگیری باید از دستگاه های مناسب و با کیفیت استفاده کرد. در همین راستا اگر می خواهید تجربه نوشیدن یک فنجان چای عالی و بی نقص را داشته باشید در ادامه با ما همراه شده و ابتدا جواب سوال ویژگی بهترین چای ساز چیست را خوانده و سپس با لیست بهترین برند چای ساز موجود در بازار آشنا شوید.

 

ویژگی های بهترین چای ساز چیست؟

چای سازها دستگاه هایی هستند که آب را با سرعت بالایی به جوش آورده و پس از جوش آمدن آب داخل کتری، می توانید چای را در مدت زمان کوتاهی دم کنید. از این دستگاه ها برای دم کردن چای، انواع دمنوش ها و همچنین گرم نگه داشتنشان استفاده می شود. چای ساز از یک قوری و کتری تشکیل می شود.

  • نوع جنس بدنه

یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام چای ساز باید به آن دقت کنید بدنه چای ساز است. معمولا بدنه چای سازها از انواع جنس گوناگون مانند فلز، پلاستیک و یا شیشه است. فقط باید بدانید که جنس پلاستیکی در صورت با کیفیت نبودن ممکن است بر اثر سرد و گرم شدن ترک خورده و یا مزه آن به آب درون کتری منتقل شود. بدنه فلزی نیز باعث داغ شدن بیش از حد می شود. بدنه شیشه ای ممکن است به مرور زمان خراب شود. پس بهتر است قبل از چای ساز این مسائل را در نظر گرفته و به کیفیت بدنه توجه کنید و بسته به بودجه بدنه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • حجم کتری

حجم کتری به میزان مصرف شما بستگی دارد. قطعا انتخاب کتری با سایز بزرگ می تواند مخارج بیشتری را برایتان به دنبال داشته باشد. سعی کنید با توجه به مصرف چای خانواده خود حجم مناسبی را انتخاب کنید.

ویژگی بهترین چای سازها چیست؟

  • نشانگر و قطع کننده خودکار

نشانگر بدین معنی است که شما از میزان آب درون کتری مطلع شوید و در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید و تایمر برای زمانی است که آب به جوش آمده باشد. در هنگام بهترین برند چای ساز باید به دارا بودن نشانگر میزان آب و تایمر دقت کنید. امروزه هر کدام از چای سازها دارای ویژگی های مختلفی از تایمرها هستند. معمولا مدل های جدید چای سازها تایمری دارند که امکان برنامه ریزی زمانی برای چای ساز شما را فراهم می آورد.

  • صافی دهانه کتری

صافی کتری در چای سازها وظیفه جلوگیری از ورود رسوبات به درون فنجان را دارد که در دهانه خروجی آب قرار می گیرد. پس جز موارد مهم به حساب می آید. صافی موجود در بازار دو جنس شامل صافی پلاستیکی و صافی فلزی است. بعضی چای سازها صافی های قابل جداسازی را دارند که به صافی پرتابل معروف هستند. این صافی ها به نسبت صافی های ثابت دارای مزیت هستند.

  • گرم نگهدارنده

این بخش به شما این امکان را می دهد که بتوانید محتوای درون کتری و قوری را گرم نگه دارید. دمایی که قسمت گرم نگهدارنده نگه می دارد کمتر از دمای جوش بوده تا چای نجوشد اما گرم باقی بماند. پس این مورد، از جمله موارد پراهمیت در راستای بهترین برند چای ساز است.

معرفی بهترین برندهای چای ساز در ایران

حالا که جواب سوال بهترین چای ساز چیست را گرفته اید می خواهیم به سراغ بهترین برند چای ساز برویم. در ادامه بهترین چای ساز موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد.

1) چای ساز بوش آلمان

چای ساز بوش آلمان

شرکت آلمانی بوش یکی از تولیدکنندگان بنام و مشهور لوازم خانگی است. اولین و مهمترین برند چای ساز بوش آلمان است که جزو پر‌ترین محصولاتی است که هر ساله در رتبه‌های اول تا سوم قرار می گیرد. این دستگاه علاوه بر اینکه توان حرارتی بسیار بالایی داشته و با سرعت خیلی بالایی به دمای جوش می رسد ظاهر زیبای این چای ساز قطعا نظر شما را نیز مانند دیگر اران و برای آگاهی قیمت چایی ساز بوش به خود جلب خواهد کرد. از انواع این چای ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در عصر حاضر چای ساز بوش آلمانی دارای مدل های گوناگونی است دارای خصوصیاتی مشابه در طراحی و کارایی هستند اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. قیمت چای ساز بوش آلمان از 900 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است.

2) چای ساز متئو

 چای ساز متئو

با انتخاب بهترین برند چای ساز دیگر نگرانی برای آماده‌سازی چای نداشته باشید. متئو یکی دیگر از برندهای پرطرفدار آلمانی است که قابلیت‌های بسیار برجسته‌تر از یک فلاکس یا سماور و قوری دارد و در حال حاضر از بهترین چای ساز موجود در بازار است. چای ساز متئو به طور خودکار آب درون کتری پلاستیکی را داغ نگه خواهد داشت. دارای نشانگر میزان آب است و دکمه جوش آمدن و گرم نگه داشتن روی دسته آن است. قوری آن از جنس شیشه و حجم یک لیتری دارد. شیشه مقاوم در برابر گرماست و یک صافی داخلی برای چای خشک دارد.

 

3) چای ساز واتسون

چای ساز واتسون

چای ساز واتسون نیز همانند سایر چای سازها از یک قوری و کتری ساخته شده است که از خصوصیت‌ها و قابلیت‌های استانداردی برخوردار است. چای ساز واتسون علاوه بر قوری جنس شیشه و کتری استیل ضد زنگ، همانند چای ساز فلر عمل خواهد کرد. دارای گرم نگه دارنده خودکار آب تا مدت زمان طولانی است و چای را گرم نگه خواهد داشت. این چای ساز از خصوصیت صفحه ‌نمایش برخوردار نیست. ظرفیت کتری بزرگ آن 2 لیتر است و تعداد زیادی میهمانان را ساپورت خواهد کرد.

 

4) چای ساز فیلیپس

چای ساز فیلیپس

یکی دیگر از بهترین برند چای ساز فیلیپس در شهر آمستردام، هلند است. درست است که دیگر چای سازها کیفیت و کارکرد چای ساز بوش آلمان را ندارد ولی باز هم می توان از آنها بلند مدت استفاده کرد. از ویژگی های این چای ساز می توان به سیستم حفاظت در برابر خشک شدن آب اشاره کرد. این دستگاه پس از جوشاندن آب به حالت گرمکن وارد می‌شود و چراغ Keep Warm روی دسته، روشن می‌شود و آب را تا نزدیکی نقطه جوش گرم نگه می دارد. همچنین ظرفیت ۱.۹ لیتری کتری به شما این امکان را می‌دهد تا برای جمع خانواده خود به راحتی چای دم کنید.

 

5) چای ساز پارس خزر

چای ساز پارس خزر

آخرین چای سازی که در لیست بهترین چای ساز موجود در بازار قرار می گیرد یک برند ایرانی به نام پارس خزر است. این مدل در بخش کتری به بدنه ای از جنس استیل مجهز می شود. می‌توان این دستگاه را به راحتی درون ماشین ظرفشویی نیز قرار داد و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. کیفیت ساخت در مدل چای نوش بسیار مناسب ارزیابی می‌شود و کیفیت نوشیدنی‌های تهیه شده با آن نیز بسیار قابل قبول است که طعمی طبیعی و دلچسب را از آن ها دریافت خواهید کرد.

از دیگر برندها برای چای ساز می توان به فلر، تفال، هاردستون، تیفیل، ساپر، اونیک و فونیکس اشاره کرد.

حرف آخر

 

با خواندن ایم مقاله با 5 مورد از بهترین برند چای ساز آشنا شدید و حالا می توانید برای بهترین چای ساز موجود در بازار اقدام کنید. امروزه چای سازها در سه مدل به شکل استند دار، بدون قوری و بالا و پایین طراحی می شوند که هر کدام در جنس‌ها و قابلیت‌های مختلف موجود هستند. توجه داشته باشید که با وجود یک چای ساز خوب در منزل خود می توانید همیشه آب جوش، دمنوش و چای با کیفیت آماده کنید.


خانه بوش کتری ,صافی ,برند ,سازها ,بدنه ,موجود ,بهترین برند ,درون کتری , بهترین ,نشانگر میزان ,خواهد داشت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله انتخاب من فروشگاه خرید اینترنتی پوشاک هودی پافر سویشرت زمستانی 2021 چت قشم|درگهان چت|خلیج چت|چت بندر اموزشی اهنگ های نایاب سریال گرام